Wijzigen van afhaalvestiging kan invloed hebben op beschikbare vooraad.
Uploaded logo will be displayed on header
Uploaded logo will be displayed on header
Sleep en laat vallen of Zoeken
Upload fotoWeet u zeker dat u de foto wilt verwijderen?
Promoties worden geladen
Wij gebruiken cookies op onze website. Sommige cookies zijn noodzakelijk (bijv. voor inloggen of winkelwagen), waar andere cookies ons helpen om de website te verbeteren of om artikelen te promoten. U kunt alle cookies accepteren, cookies waarvoor instemming vereist is niet accepteren of zelf uw voorkeur instellen. U kunt uw voorkeuren op elke gewenst moment wijzigen middels 'Voorkeuren instellen'.
Voor meer informatie raadpleeg ons Privacy Beleid.
Let op: het accepteren van bepaalde cookies impliceert verwerking van uw gegevens in de VS.
Het aanpassen van de afleverlocatie kan invloed hebben op product prijzen en beschikbaarheid
Wilt u doorgaan met wijzigen?
Op deze pagina kunt u de antwoorden op veelgestelde vragen vinden. Deze zijn gegroepeerd per onderwerp. Om het antwoord op een vraag te bekijken, klikt u simpelweg op de vraag en het antwoord ontvouwt zich onder de vraag. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Neem dan contact op met ons.
Tip: verwar uw gebruikersnaam niet met uw e-mailadres, deze kunnen verschillen. Probeer ‘gebruikersnaam vergeten’ indien het nieuwe wachtwoord ook niet werkt.
Indien u zich zojuist heeft geregistreerd voor een webshopaccount, dan kan het zijn dat uw account nog goedgekeurd dient te worden voordat u deze kunt gebruiken. Tijdens het inloggen krijgt u de volgende melding: 'Helaas uw account is nog niet geactiveerd. Neem contact op met de hoofdgebruiker van uw account of de vestiging'. Wanneer u de eerste bent die zich registreert namens uw organisatie, wordt u automatisch hoofdgebruiker. In dit geval zullen wij de goedkeuring van uw account verzorgen. Neem voor vragen contact op met uw vestiging. Indien uw organisatie reeds een hoofdgebruiker heeft, dan ontvangt deze een melding in zijn webshopaccount om uw verzoek goed te keuren of af te wijzen. Neem contact op met uw hoofdgebruiker voor meer informatie.
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Hiervoor bestaat het vinkvakje ‘onthoud gegevens’ bij de inlogvelden op de webshop. Deze instelling zorgt ervoor dat u weer automatisch ingelogd wordt indien een shopsessie (bezoek aan webshop) wordt afgebroken vanwege te weinig activiteit. Het standaard afbreken van sessie is vanuit veiligheidsoverwegingen ingesteld op 30 minuten.
Let op: deze functionaliteit werkt op basis van cookies, dus vereist is dat:
Eerst maakt u een account aan via ons automatische registratieproces. U wordt beoordeeld op kredietwaardigheid in ons automatische registratieproces. Bij goedkeuring wordt een debiteurnummer aangemaakt in onze administratie en kunt u direct gebruikmaken van uw webshopaccount om bestellingen te plaatsen met iDEAL.
U kunt direct een account aanmaken. Omdat de eerste registratie namens uw organisatie automatisch de hoofdgebruiker wordt, is het verstandig om na het aanmaken contact op te nemen met uw Rexel-contactpersoon om de activatering van uw account af te stemmen.
U kunt bij Rexel op meerdere manieren uw bestelling plaatsen: via onze webshop, e-mail of telefoon. Indien u een bestaande klant van een vestiging bent, dan kunt u ook langskomen of producten afhalen. Vind hier de dichtstbijzijnde Rexel-vestiging. Indien u online een account heeft aangemaakt, maar nog niet gelinkt bent aan een vestiging, dan kunt u helaas nog niet afhalen of kopen bij een vestiging.
Komt u er niet uit? Dan kunt u contact met ons opnemen via ons algemene nummer op 088 500 7000 of bel naar uw vestiging.
Als u bij ons een bestelling plaatst, ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Als u deze niet heeft ontvangen, dan is uw bestelling waarschijnlijk niet goed bij ons binnen gekomen. Twijfelt u, neem dan contact op met uw Rexel-contactpersoon.
Indien u voor het inloggen artikelen in de winkelwagen plaatst zonder de bestelling af te ronden, blijven deze 24 uur bewaard. Indien u na het inloggen artikelen in de winkelwagen plaatst zonder de bestelling af te ronden, blijven deze 7 dagen in de winkelwagen aanwezig.
Indien op voorraad, worden verschillende snijlengtes van de kabel getoond op de productdetailpagina als haspel, ring, lengte of snijstuk, inclusief de maximaal beschikbare lengte.
NB: er wordt per snijstuk €4,90 in rekening gebracht. Dit is in de winkelwagen onder het subtotaal (incl. toeslagen) onder “Snijkosten” zichtbaar.
Ja, dat is mogelijk. Dit kan u door onder ‘Mijn account’ naar ‘Orders’ te gaan.
NB: bij orders geplaatst vóór 1 januari 2023 kan het totaal bedrag ontbreken.
Indien u klant bent bij een Rexel-vestiging, ontvangt u van ons een factuur nadat uw bestelling is uitgeleverd. Op deze factuur staat vermeld voor welke datum u dient te betalen.
Indien u (nog) niet gekoppeld bent aan een vestiging, maar wel gebruikmaakt van onze webshop, rekent u in het betaalproces direct af middels iDEAL.
Indien u klant bent bij een Rexel-vestiging, ontvangt u van ons een factuur nadat uw bestelling is uitgeleverd. Op deze factuur staat vermeld voor welke datum u dient te betalen.
Indien u (nog) niet gekoppeld bent aan een vestiging, maar wel gebruikmaakt van onze webshop, rekent u in het betaalproces direct af middels iDEAL.
Op de productpagina's en in de winkelwagen kunt u zien wat de geschatte leverdatum is van de door u gekozen producten. Ruim 35.000 producten in ons assortiment zijn voorraadhoudend. Bij bestelling van voorraadhoudende producten vóór 20:00 uur, ontvangt u de volgende werkdag uw bestelling.
Zodra u uw bestelling online heeft afgerond, ontvangt u eerst van ons een bevestigingsmail. Later volgt per mail nog uw factuur. Tevens kunt u hem terugvinden op de webshop onder 'Mijn account' > 'Facturen'.
Als u geen bevestigingsmail van ons heeft ontvangen, dan is uw betaling waarschijnlijk mislukt. U kunt dit verifiëren door op onze webshop naar 'Mijn account ' > 'Orders' te gaan. Hier vindt u uw orderhistorie. Bij twijfel kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met uw contactpersoon.
Rexel streeft er naar om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren. Nadat u een bestelling via de webshop heeft geplaatst kunt u deze zelf volgen. Wanneer u naar 'Mijn account' gaat en vervolgens naar 'Orders' gaat kunt u de status van al uw bestellingen inzien. Indien een product op voorraad is en u voor 20:00 uur heeft besteld, wordt deze de volgende werkdag geleverd.
U kunt bij Rexel gebruikmaken van verschillende opties om uw producten op de juiste dag te laten bezorgen. Zo kunt u bijvoorbeeld een bestellijst maken, die u op elk moment om kunt zetten in een bestelling. Daarnaast kunt u de leverdatum van uw bestelling eenvoudig aanpassen naar een leverdatum naar keuze.
Zodra wij uw bestelling hebben verzonden, wordt de status van de bestelling aangepast. U krijgt hier geen bevestiging van, maar u kunt dit wel inzien door op de webshop naar 'Mijn account' > 'Orders' te gaan. Hier kunt u de status van uw bestelling(en) inzien.
Jazeker. U kunt bij het plaatsen van uw bestelling ervoor kiezen om een factuuradres op te geven met een afwijkend afleveradres. Op de factuur staat bijvoorbeeld uw bedrijfsadres vermeld, maar uw bestelling wordt geleverd op uw werk- of projectadres. Deze optie is alleen beschikbaar als uw account door een vestiging wordt beheerd.
Nee, het is niet mogelijk om een bestelling af te laten leveren op een postbusadres. Wel kunt u ervoor kiezen om een alternatief afleveradres in te geven bij het plaatsen van uw bestelling. Deze optie is alleen beschikbaar als uw account door een vestiging wordt beheerd.
Nee, momenteel bezorgen wij geen bestellingen op zaterdag en zondag.
U kunt uw bestelling ook komen afhalen op één van onze vestigingen, mits uw account gekoppeld is aan een vestiging. In de winkelwagen kunt u eenvoudig de producten selecteren die u graag af komt halen op uw standaard Rexel-vestiging. Wilt u uw artikelen op een andere vestiging afhalen, dan klikt u op de huidige vestiging en geeft aan waar u uw bestelling wenst af te halen.
Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling in het buitenland laten bezorgen. Wij verifiëren namelijk het afleveradres aan de hand van een Nederlandse postcodetabel om te bevestigen dat dit een bestaand adres is.
Ja, dat kan in de checkoutpagina, onder de knop “plaats order”. U kunt hier een instructie invoegen van maximaal 30 tekens. Deze boodschap is tevens terug te vinden op pakbon en op de mail met uw bestelbewijs. De instructie geldt alléén voor deze order en is niet van toepassing op leveringen middels pakketdienst en speciaal transport.
In de webshop kunt u meerdere gebruikers beheren als u hoofdgebruiker bent. Gebruikers worden zichtbaar wanneer u ingelogd bent via de link 'Gebruikers' onder 'Mijn account'.
Bent u hoofdgebruiker en ingelogd op de webshop, dan gaat u via 'Mijn account' naar 'Gebruikers', waar u alle gebruikers van het bedrijf kunt terugvinden. Hier kan de hoofdgebruiker de rechten van alle gebruikers beheren door de juiste soort gebruiker alsmede restricties aan te vinken.
De rechten van een gebruiker hangen af van de instellingen die de hoofdgebruiker heeft geselecteerd voor de gebruiker. Standaard heeft een gebruiker alle rechten, behalve het recht om gebruikers te beheren. De rechten van gebruikers worden beperkt door de hoofgebruiker die restricties kan aanvinken per gebruiker.
De hoofdgebruiker heeft alle rechten, inclusief het beheren van alle gebruikers en hoofdgebruikers.
Als u ingelogd bent, kunt u uw bestellijsten vinden in 'Mijn account', of op de homepagina.
Het is mogelijk om bestellijsten te delen, te bewerken en aan de winkelwagen toe te voegen. De artikelen in een bestellijst kunt u selecteren per item of u kunt alles selecteren en daarna toevoegen aan de winkelwagen. Een nieuwe bestellijst maken kan op drie manieren:
Bestellijsten vult u door artikelen aan de gekozen bestellijst toe te voegen vanuit de productpagina of vanuit de 'Snel bestellen'-link.
Als u ingelogd bent, kunt u uw winkelwagens vinden via 'Mijn account'.
In de webshop kunt u gebruikmaken van 25 winkelwagens in 'Mijn account' en deze kunt u delen, opslaan en bewerken.
Het is ook mogelijk om winkelwagens te delen met uw collega's. Iedereen met wie deze gedeeld wordt, ontvangt een e-mail uit uw naam met een link naar de winkelwagen in de webshop, zonder dat er kortingsinformatie wordt gedeeld.
De winkelwagens worden gemaakt vanuit de winkelwagen die u rechts bovenin de webshop vindt. Vanuit deze winkelwagen kunt u nieuwe winkelwagens opslaan en een naam geven.
U kunt op ieder moment uw winkelwagens openen en bewerken tot een definitieve order. Ook kunt u op deze manier snel een prijsopgave aan een klant geven, uw klant ziet namelijk geen kortingen en alleen brutoprijzen.
Wanneer uw projecten bij Rexel bekend zijn, ziet u zodra u inlogt een melding met de vraag voor welk project u aan de slag gaat, hier kunt u ook voor de optie 'geen project' kiezen.
Op elk moment kunt u in de webshop het relevante project selecteren door rechts bovenin, naast uw klantnummer, op het tandwiel te klikken. Hier kunt u het gewenste project selecteren.
Wanneer u ingelogd bent, kunt u in de webshop uw project wijzigen door rechts bovenin, naast uw klantnummer, op het tandwiel te klikken en daar het gewenste project te selecteren.
Om uw projecten in de webshop zichtbaar te maken, dient u dit aan te geven bij uw vestiging of Rexel-contactpersoon.
In de webshop kunt u uw zoekopdracht op verschillende manieren starten, namelijk via de artikelboom linksboven 'Assortiment' (op hoofdgroep, subgroep, enz.), via een zoekterm in de zoekbalk óf via een zoekterm nadat de hoofdgroep in de zoekbalk geselecteerd is. Na de eerste stap in het zoekproces wordt het eerste zoekresultaat getoond en vindt u filters in de linker kantlijn om te komen tot het artikel wat u zoekt.
Tijdens het zoeken kunt u in de linker kantlijn filteren op merk, beschikbaarheid, categorie/klasse, serie/programma en ook kunt u filteren op product-specifieke filters (bijvoorbeeld bij lichtbronnen: vermogen, lichtkleur, lampvoet, enz.). Nadat u een filter heeft aangevinkt, verschijnt uw keuze bovenin de filters middels een grijs veldje met de naam van het gekozen filter en een kruisje erachter. Als u een van de gekozen filters wilt deactiveren, kunt u op het kruisje klikken en vergroot u uw zoekresultaten weer.
Dit kan aan uw browser liggen. Gebruikt u Internet Explorer? Dan werkt het niet en raden we u aan gebruik te maken van de opvolger Microsoft Edge of een andere browser.
Wij horen dit graag! Wij werken continue aan het verbeteren van onze webshop, zodat u steeds efficiënter en eenvoudiger kunt werken. Maak een schermafbeelding van uw beeldscherm (Ctrl+Alt+PrtScn) en sla deze op met behulp van een afbeeldingseditor (bijv. Paint). Stuur de schermafbeelding en de vermelding van het probleem naar ecommerce@rexel.nl.
Indien u uw handscanner kwijt bent of een handscanner wilt, kunt u de Rexel app downloaden om gemakkelijk en snel producten te scannen.
Naast het installeren van de recentste versie van de Rexel app (8.0.0), is het ook belangrijk dat de recentste versie van het besturingssysteem op uw telefoon draait. Om kijken of er nog updates beschikbaar zijn, kijkt u bij:
Indien u problemen ondervindt met de werking van de app, controleer dan altijd eerst of u zowel de recentste versie van de Rexel app (versie 8.0.0) als de recentste besturingssoftware gebruikt. Is dit niet het geval? Installeer de updates en probeer het opnieuw.
Gebruikt u de recentste versie en houdt het probleem aan? Maak dan een schermafbeelding en deel deze voorzien van toelichting met uw Rexel-contactpersoon.
U kunt de garantietermijn terugvinden in de bijgeleverde informatie van de fabrikant.
Als u een kapot artikel heeft ontvangen, neemt u contact op met uw Rexel-contactpersoon.
Rexel verzorgt geen installatie van de bestelde artikelen. Wel zouden wij u in contact kunnen brengen met een erkende installateur. Stuur een e-mail naar uw Rexel-contactpersoon of bel met uw Rexel-vestiging.
Mocht u een klacht en/of opmerking hebben, dan vernemen wij dit graag! U kunt contact opnemen met uw Rexel-vestiging of meld ons uw klacht via ecommerce@rexel.nl. Er wordt binnen 1 à 2 werkdagen gereageerd.
Rexel heeft 20 vestigingen door heel Nederland. U kunt hier uw dichtstbijzijnde vestiging vinden.
Wij hebben meerdere vestigingen door heel Nederland. Een deel van deze vestigingen beschikt over een Experience Center. Hier kunt u producttoepassingen zien op het gebied van ledverlichting, domotica en duurzame oplossingen. U bent samen met uw klant(en) van harte welkom om langs te komen bij één van onze Experience Centers te Nieuwegein, Haarlem, Kerkrade, Groningen of Nijmegen.
Ons algemene mailadres info@rexel.nl. Het algemene telefoonnummer is 088 500 7000. We zijn het beste bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. U kunt ook uw vraag stellen via de LiveChat. De ervaren specialisten van Rexel zitten van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur klaar om uw vragen te beantwoorden. Heeft u liever contact hebben met uw eigen Rexel-vestiging? Dan kunt u hier een overzicht van de vestigingen vinden.
![]() Artikelbestand (PAB) handleiding |
![]() Kortingsbestand handleiding |