text.skipToContent text.skipToNavigation
false (Bekijk projecten)

Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen

Inloggen

Ik kan niet inloggen, waar ligt dat aan?
Dit kan aan meerdere aspecten liggen. U kunt bijvoorbeeld een verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord hebben opgegeven. Deze kunt u hier eenvoudig opnieuw aanvragen.


Ik ben mijn inloggegevens kwijt, hoe krijg ik deze?
U kunt deze opnieuw opvragen door hier te klikken.


Wat gebeurt er als mijn wachtwoord niet voldoet bij de eerste keer inloggen op de nieuwe webshop?
Wanneer uw wachtwoord niet voldoet aan de nieuwe vereisten voor wachtwoorden op de vernieuwde Rexel webshop, dan zal deze automatisch vragen om een nieuw wachtwoord te maken. Zorg ervoor dat het wachtwoord voldoet aan de volgende vereisten : minimaal 8 tekens bestaande uit cijfers, letters en tekens zonder spaties en is hoofdlettergevoelig. Tijdens het invullen van het nieuwe wachtwoord wordt middels kleur aangegeven of het wachtwoord voldoet, zodra de kleur groen is voldoet het wachtwoord. En wordt gevraagd dit nogmaals in te voeren ter controle. De gebruikersnaam is niet aanpasbaar.

Bestellijsten

Waar vind ik mijn voorkeurslijsten?

Voorkeurslijsten heten in de nieuwe webshop ‘bestellijsten’. Als u ingelogd bent, kunt u uw bestellijsten vinden via ‘Mijn account’ en via ‘Quick links’ op de homepage.


Hoe kan ik met bestellijsten werken?

Bestellijsten vindt u via ‘Mijn account’ en via ‘Quick links’ en deze kunt u delen, bewerken, en aan de winkelwagen toevoegen. De artikelen in een bestellijst kunt u selecteren per item of alles ineens en daarna toevoegen aan de winkelwagen. Een nieuwe bestellijst kunt u op twee manieren creëren; vanuit de product-detail-pagina een item toevoegen aan een nieuw te maken bestellijstlijst óf een nieuwe bestellijst maken in het menu bestellijsten onder ‘Mijn account’ of onder de ‘Quick links’. Bestellijsten vult u door artikelen aan de gekozen bestellijst toe te voegen vanuit de product-detail-pagina of vanuit de ‘Snel bestellen’ applicatie.


Winkelwagens

Waar vind ik mijn winkelwagens?

Als u ingelogd bent, kunt u uw winkelwagens vinden via ‘Mijn account’ en via ‘Quick links’.


Hoe kan ik met winkelwagens werken?

In de webshop kunt u gebruik maken van 25 winkelwagens en deze kunt u delen, opslaan, bewerken en in de winkelwagen zetten om te bestellen. Eenieder met wie een winkelwagen gedeeld wordt, ontvangt een email uit uw naam met een link naar de winkelwagen in de webshop zonder dat er kortings-informatie wordt gedeeld.

De winkelwagens worden gemaakt vanuit de winkelwagen die je rechts bovenin vindt. Vanuit deze winkelwagen kunt u nieuwe winkelwagens opslaan en een naam geven.

Op een later tijdstip kunt u de winkelwagen van uw keuze openen en bewerken tot een definitieve order. Ook kunt u op deze manier snel een prijsopgaaf aan een klant geven, uw klant ziet namelijk geen kortingen en alleen bruto prijzen.


Projecten

Waar vind ik mijn projecten?

Wanneer uw projecten bij Rexel bekend zijn, ziet u zodra u inlogt een pop-up waarin gevraagd wordt voor welk project u aan de slag gaat, hier kunt u ook voor de optie ‘geen project’ kiezen.

Op elk moment kunt u in de webshop het relevante project selecteren door rechts bovenin, naast uw klantnummer, op het driehoekje (uitklap-menu) te klikken. Hier kunt u het gewenste project selecteren.


Hoe kan ik mijn project selecteren?

Wanneer u ingelogd bent kunt u in de webshop het relevante project selecteren door rechts bovenin, naast uw klantnummer, op het driehoekje (uitklap-menu) te klikken. Hier kunt u het gewenste project selecteren.


Waarom zie ik mijn project niet in de webshop?

Om uw projecten in de webshop zichtbaar te maken dient u dit aan te geven bij uw vestiging of via uw Rexel contactpersoon.


Gebruikersbeheer

Hoe kan ik gebruikers beheren in de webshop?

In de webshop kunt u meerdere gebruikers beheren als u hoofdgebruiker bent. Gebruikers worden zichtbaar wanneer u ingelogd bent via de link ‘Gebruikers’ onder ‘Mijn account’ of onder ‘Quick links’. Bent u geen hoofdgebruiker, vraag dan aan een hoofdgebruiker om uw gebruikerssoort naar hoofdgebruiker aan te passen.


Hoe zorg ik ervoor dat mijn gebruikers de juiste rechten hebben?

Bent u hoofdgebruiker en ingelogd op de webshop, dan gaat u via ‘Mijn account’ of via ‘Quick links’ naar ‘Gebruikers’ alwaar u alle gebruikers van het bedrijf kunt terugvinden. Hier kan de hoofdgebruiker de rechten van alle gebruikers beheren door de juiste soort gebruiker alsmede restricties aan te vinken.


Welke rechten heeft een gebruiker?

De rechten van een gebruiker hangen af van de parameters die de hoofdgebruiker heeft ingegeven voor de gebruiker. Standaard heeft een gebruiker alle rechten behalve het recht om gebruikers te beheren. De rechten van gebruikers worden beperkt door de hoofgebruiker die restricties kan aanvinken per gebruiker.


Welke rechten heeft de hoofdgebruiker?

De hoofdgebruiker heeft alle rechten inclusief het beheren van alle gebruikers en hoofdgebruikers.


Zoeken

Hoe vind ik het artikel dat ik zoek?

In de webshop kunt u uw zoekopdracht op verschillende manieren starten, namelijk via de artikelboom linksboven ‘Assortiment’ (op hoofdgroep, subgroep, enz.), via een zoekterm in de zoekbalk óf via een zoekterm nadat de hoofdgroep in de zoekbalk geselecteerd is. Na de eerste stap in het zoekproces wordt het eerste zoekresultaat getoond en vindt u filters in de linker kantlijn om te komen tot het artikel wat u zoekt.


Hoe werken de filters in de kantlijn?

Tijdens het zoeken kunt u in de linker kantlijn filteren op merk, beschikbaarheid, categorie/klasse, serie/programma en ook kunt u filteren op product specifieke filters (bijvoorbeeld bij lichtbronnen: vermogen, lichtkleur, lampvoet, enz.). Nadat u een filter heeft aangevinkt, verschijnt uw keuze bovenin de filters middels een grijs veldje met de naam van het gekozen filter en een kruisje erachter. Als u een van de gekozen filters wilt deactiveren, kunt u op het kruisje klikken en vergroot u uw zoekresultaten weer.


Synoniemen

Hoe ik een synoniem voor een gevonden artikel aandragen?

In de webshop kunt u 24 uur per dag zoektermen aandragen om items makkelijker te vinden (bijvoorbeeld ‘botervloot’ voor de HAF 3611). Dit zijn synoniemen en noemen we ‘slang’. Nadat u op de product-detail-pagina bent aangekomen van het product, kunt u synoniemen invullen in het veld wat verschijnt door te klikken op de link ‘Hoe noemt u dit product?’. De aangeleverde suggesties worden door Rexel beoordeeld voordat ze worden geactiveerd.


Wie kunnen synoniemen in de webshop aandragen?

In de nieuwe webshop kan iedereen suggesties intypen van synoniemen voor items.


Bestellen

Ik ben nog geen klant, hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Nadat u het registratieformulier heeft ingevuld, wordt deze beoordeeld op kredietwaardigheid. Bij goedkeuring wordt een debiteurnummer aangemaakt in onze administratie. Met dit debiteurnummer kunt u op de webshop een account aanmaken voor de webshop.


Ik heb een debiteurnummer (en ben klant), kan ik nu op de webshop bestellen?
U kunt nog niet bestellen via de webshop. Vul het registratieformulier in en wij zullen zorgen dat u zsm via de webshop kunt bestellen.


Als ik bestel op de webshop, wanneer ontvang ik dan de goederen?
U kunt de levertijd van een product terugvinden bij de productinformatie en bij de bestelgegevens in de winkelwagen. Indien voorradig geldt, voor 20.00 uur besteld, de volgende dag bezorgd.


Kan ik telefonisch bestellen?
U kunt bij Rexel uw bestelling via meerdere kanalen plaatsen. U kunt eenvoudig een bestelling plaatsen via onze webshop, via de e-mail, telefoon of fax. Langskomen of afhalen kan natuurlijk ook. Bekijk hier waar de dichtstbijzijnde Rexel vestiging is. Mocht u er echt niet uitkomen, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen op telefoonnummer 088 500 7000 (algemene nummer) of bel naar uw vestiging.


Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?
Als u bij ons een bestelling plaatst, ontvangt van ons een bevestigingsmail. Als u deze niet heeft ontvangen, dan is uw bestelling waarschijnlijk niet goed bij ons binnen gekomen. Twijfelt u, dan kunt u altijd even contact met ons opnemen en bellen met uw vestiging.


Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?
Momenteel kunt u uw bestelling niet in het buitenland laten bezorgen. Wij verifiëren namelijk het afleveradres aan de hand van een Nederlandse postcodetabel, om te bevestigen dat dit een bestaand adres is.


Hoe lang blijven de gegevens in de winkelwagen bewaard?
Indien u voor het inloggen artikelen in de bestellijst plaatst zonder de transactie af te ronden, blijven deze 24 uur bewaard. Indien u na het inloggen artikelen in de bestellijst plaatst zonder de bestelling af te ronden, blijven deze 7 dagen in de bestellijst aanwezig.


Betalen

Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
U ontvangt van ons een factuur nadat uw bestelling is uitgeleverd. Op deze factuur staat vermeld voor welke datum u dient te betalen.


Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Momenteel kunt u eenvoudig op rekening bestellen en dus achteraf betalen. U ontvangt hiervoor een factuur.


Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Op de productpagina’s en in de winkelwagen kunt u zien wat de geschatte leverdatum is van de door u gekozen producten. Bij een groot deel van ons assortiment ontvangt u, indien u voor 20:00 uur besteld, de volgende werkdag uw bestelling.


Krijg ik een factuur?
Zodra u uw bestelling online heeft afgerond, ontvangt u eerst van ons een bevestigingsmail. Later volgt per post nog uw factuur.


Mijn computer liep vast tijdens de betaling, wat nu?
Als u geen bevestigingsmail van ons heeft ontvangen, dan is uw betaling waarschijnlijk mislukt. U kunt dit ook nog nakijken middels uw eigen internetbetaalomgeving of door op onze webshop naar ‘Mijn account ’ > ‘Orders’ te gaan. Hier vindt u uw orderhistorie. Bij twijfel kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice. Het telefoonnummer van uw service medewerker vindt u, na inloggen, bovenaan elke pagina naast ons logo.


Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Rexel streeft er naar om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren. Nadat u een bestelling via de webshop heeft geplaatst kunt u deze zelf volgen. Wanneer u naar ‘Mijn account’ gaat en vervolgens naar ‘Orders’ gaat kunt u de status van al uw bestellingen inzien. Indien een product op voorraad is kunt u deze, indien u voor 20:00 besteld, de volgende werkdag verwachten.


Kan ik een bestelling ook inplannen?
U kunt bij Rexel gebruikmaken van verschillende opties om uw producten op de juiste dag te laten bezorgen. Zo kunt u bijvoorbeeld een voorkeurslijst maken, welke u op elk moment op kunt zetten in een bestelling. Daarnaast kunt u de leverdatum van uw bestelling eenvoudig aanpassen naar een leverdatum naar keuze.


Ontvang ik een bevestiging als de bestelling is verzonden?
Zodra wij uw bestelling hebben verzonden wordt de status van de bestelling aangepast. U krijgt hier geen bevestiging van, maar u kunt dit wel inzien door op de webshop naar ‘Mijn account’ > ‘Orders’ te gaan. Hier kunt u de status van uw bestelling(en) inzien.


Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja zeker. U kunt er bij het plaatsen van uw bestelling voor kiezen om een factuuradres op te geven met een afwijkend afleveradres. Op de factuur staat bijvoorbeeld uw bedrijfsadres vermeld, maar uw bestelling wordt geleverd op uw werk- of projectadres.


Ik heb een postbusadres. Kan ik hier ook producten naartoe laten zenden?
Nee, het is niet mogelijk om een bestelling af te laten leveren op een postbusadres. Wel kunt u er voor kiezen om een alternatief afleveradres in te geven bij het plaatsen van uw bestelling.


Bezorgen jullie ook in het weekend?
Nee, momenteel bezorgen wij geen bestellingen op zaterdag en zondag.


Service

Hoe lang is de garantietermijn?
U kunt de garantietermijn terugvinden in de bijgeleverde informatie van de fabrikant.


Ik heb een artikel ontvangen dat kapot is. Hoe lost Rexel dit op?
Als u een artikel heeft ontvangen dat kapot is, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


Kan ik de bestelde artikelen ook door jullie laten monteren / installeren?
Rexel verzorgt geen installatie van de bestelde artikelen. Wel zouden wij u in contact kunnen brengen met een erkende installateur. Stuur een email naar uw Rexel service medewerker of bel met uw Rexel vestiging.


Ik heb een klacht en/of opmerking, waar kan ik terecht?
Mocht u een klacht en/of opmerking hebben dan horen wij dit graag. U kunt telefonisch / elektronisch contact opnemen met uw Rexel vestiging of meld ons uw klacht via ons mailadres: info@rexel.nl. U kunt binnen 1-2 werkdagen van ons een reactie verwachten.


Afhalen en bezoeken

Kan ik een bestelling ook komen afhalen?
Uiteraard kunt u uw bestelling ook komen afhalen op een van onze vestigingen. In de winkelwagen kunt u eenvoudig de producten selecteren die u graag af komt halen op uw standaard Rexel vestiging. Wilt u uw producten op een andere vestiging afhalen, dan klikt u op de huidige vestiging en geeft aan waar u uw bestelling wenst af te halen.


Kan ik bij jullie ook producttoepassingen zien?
Wij hebben meerdere vestigingen door heel Nederland. Een deel van deze vestigingen beschikt over een Experience Center. Hier kunt u producttoepassingen zien op het gebied van LED verlichting, Domotica en duurzame oplossingen. U bent samen met uw klant(en) van harte welkom op langs te komen bij een van onze Experience Centers.


Waar zit een vestiging van Rexel?
Wenst u een van onze vestigingen te bezoeken, bekijk hier een overzicht van alle Rexel vestigingen in Nederland.


Foutmeldingen

In de winkelmand kan gekozen worden voor een afwijkende leverdatum. Echter verschijnt er dan een foutmelding, hoe kan dit?
Het kan zijn dat uw bedrijf vaste leverdagen bij Rexel heeft. De gewenste leverdatum moet dus vallen op één van de vaste leverdagen. U of uw bedrijf heeft dit bij ons in het verleden aangegeven. Wilt u dit veranderen? Neem contact op met uw Rexel vestiging of accountmanager.


Ik probeer de nieuwe scannersoftware, maar dit werkt niet, wat nu?
Indien men het uitlezen van de scanner opstart vanuit de snelkoppeling uit het bureaublad, dan kan het voorkomen dat dit niet functioneert. Dit heeft te maken met configuratie van besturingssysteem Windows.

Een oplossing is dan het scannerprogramma op te starten vanuit “programma’s (mapje Rexel Opticon Software).


Het downloaden van ICC bestand werkt niet, wat nu?
Gebruikt u Internet Explorer 8? Dan werkt het niet, gebruik een andere browser. U kunt dit eenvoudig controleren door in uw Internet Explorer naar rechtsboven te gaan (net onder het kruisje) en ‘Tools’ te selecteren. Ga naar ‘About Internet Explorer’ om uw versie te bekijken.


Ziet u iets ongewoons op onze webshop of werkt deze niet naar behoren?
Wij horen dit graag! Wij zijn dagelijks bezig met het verbeteren van onze webshop zodat u elke dag een stukje efficiënter en eenvoudiger kunt werken. Maak een printscreen van uw beeldscherm (Ctrl+Alt+PrtScn) en sla deze op met behulp van een afbeeldingseditor (Paint). Stuur de printscreen en wat u heeft gezien naar ecommerce@rexel.nl.


Wanneer ik mijn debiteur/klantnummer opgeef bij het registreren krijg ik een foutmelding, hoe kan dat?
Vanaf heden zijn wij over naar nieuwe bedrijfssoftware, waarbij uw debiteurnummer is veranderd. Bel of mail met uw vestiging om te vragen wat uw nieuwe debiteurnummer is.


Overige vragen

Wat is jullie mailadres?
Ons algemene emailadres is info@rexel.nl. Mocht u liever contact hebben met uw eigen Rexel vestiging dan kunt u hier een overzicht van alle vestigingen vinden.


Wat is jullie telefoonnummer?
Ons algemene telefoonnummer is 088 500 7000. Echter staan onze customer service medewerkers voor u klaar op de vestiging. Selecteer hier een vestiging bij u in de buurt.


Op welk tijdstip zijn jullie telefonisch te bereiken?
Wij zijn het beste bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 – 17.30 uur. Bekijk voor de openingstijden van een vestiging in de buurt het overzicht van vestigingen.


Hebben jullie ook een winkel/showroom?
Rexel heeft 19 vestigingen verspreidt over heel Nederland. Hier kunt u producten afhalen en/of kopen. Daarnaast beschikken de vestigingen in Nieuwegein, Haarlem, Kerkrade, Groningen en Nijmegen over een Experience Center, waar u kunt ervaren hoe de producten die u kunt kopen worden toegepast.


Ik zou graag een handscanner willen ontvangen / Ik ben mijn handscanner kwijt, waar kan ik terecht?
U kunt eenvoudig een nieuwe handscanner aanvragen bij uw accountmanager of vestiging. Wij sturen dan zo snel mogelijk een nieuwe handscanner naar u op.


Mijn handscanner werkt niet meer, wat nu?
Probeert u de software van de handscanner nogmaals te downloaden (klik hier).


Uw vraag staat hierboven niet vermeld?
Stuur een email naar ecommerce@rexel.nl en wij zullen deze alsnog beantwoorden.