Eetcafé Westgaag is een begrip in Maasdijk (Westland) en ver daarbuiten. Gelegen pal langs de A20 en ooit 30 jaar geleden gestart als klein truckerscafé. Oprichter en rasondernemer Dennis van de Graaf staat samen met zijn vrouw Jolanda al die tijd al aan het roer. Dennis spreidt graag zijn kansen. Eetcafé Westgaag staat daarom ook bekend om de catering, feesten én laadmogelijkheden. Het etablissement is namelijk medio 2024 voorzien van zes ‘22 kW’ AC-laadstations en drie stuks 180 kW DC-snelladers met twee laadkabels per station. Vakkundig geïnstalleerd door Bos Elektrotechniek in samenwerking met Rexel. Dennis, René van den Bos (eigenaar Bos Elektrotechniek), Machiel Louwen (Accountmanager Rexel) en Daan van de Kemp (Sales Consultant Laadnet) kijken terug op het project.
Het is een komen en gaan van mensen bij Eetcafé Westgaag. Pensionado’s aan ‘een bakkie’, vrachtwagenchauffeurs, zakenlui in overleg, van alles zit er binnen. Eigenaar Dennis ziet het met gepaste trots aan: “Ooit was het een klein koffietentje naast het transportterrein en kijk nu eens. Je moet hier op vrijdagavond en zaterdagavond eens langskomen, dan is elke tafel standaard bezet. Het gaat gelukkig erg goed, dat is zeker na de coronajaren erg prettig.” Het was tijdens die, voor vele ondernemers, moeilijke jaren dat het idee voor laadstations definitief vorm kreeg. Dennis: “We willen het onze bezoekers zo comfortabel mogelijk maken. Daar hoort ook de mogelijkheid tot het opladen van je auto of vrachtwagen bij. Je moet immers met de stroom mee. Daarnaast ben ik altijd gewend geweest om ‘op meerdere paarden te wedden’. Toen het restaurant tijdens corona dicht moest, nam ik definitief de stap om te investeren in een laadplein. Het is een mooie manier van risicospreiding.”